måndag 11 februari 2013

'Livsnjutaren'

Den här veckan kommer ännu en specialare; en GUG som inte står upp. Wow! eller hur? Nej okej, kanske inte, men det är speciellt för mig eftersom det är första gången jag gör en som ligger ner. Min ursprungliga vision var något av typen antik-grekiska-bland-frukt-aktigt, vilket sedan övergick till en ung vuxen sommarstinn tjej på lov. Eller något sådant. Det är är även första gången jag gör ett riktigt lockigt hår. Jag blev en aning orolig då det till en början mest såg ut som något slags pudelkrull, men så rätade det upp sig och resultatet, ja, det blev fullt acceptabelt! 


'Enjoying life'
There's another special this week; a GUG that doesn't stand. Wow! right? Well, maybe not, but it's special to me because this is in fact the first time I made one lying down. My first vision for this drawing was like a Greek-goddess-amongst-fruit kind of thing, but it later turned out to be a young adult on her summer break. Or something like that. This is also my first time doing proper curly hair. At first I was really worried because it looked more like some kind of poodle fur, but then it got better and the result, well, fully acceptable!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar