måndag 4 februari 2013

Ensam mot världen

Den här veckans GUG är lite speciell eftersom att hon gråter. Jag är ganska säker på att det är min första ledsna, för oftast så är de glada och fast i ett litet fnitter. Den här gången satt jag länge, länge och jobbade med mönstret på klänningen. Jag kunde bara inte hitta ett som gick relativt snabbt att måla upp, men som ändå inte var för enkelt och för litet. Tillslut så blev jag nöjd och jag gillar kontrasten mellan den ljusa, lekfulla klänningen och hennes mörka, ledsna inre. Jag gav henne en lite mer poetisk rubrik, mest för att jag känner mig lite poetisk just nu. Vi ses igen nästa måndag!


Alone against the world
This weeks GUG is somehow special because she is crying. I'm pretty sure that this is the first one who is sad, more often than not they're happy and caught in a giggle. It took me a long, long time to decide on the dress-pattern this time. I just couldn't find one that was easy and quick to make, still not too simple and small. Jet I'm pleased with the result and I really like the contrast between the light, playful dress and her dark, sad mind. I gave her a little more poetic headline this time, mostly because I feel a little more poetic at the moment. See you all again next Monday!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar