måndag 18 februari 2013

Best friends, forever.

Den här målade jag åt min bästa kompis häromdan. Hon har gått igenom ganska mycket svårigheter på sistone så jag tänkte hon kanske behövde veta att jag alltid finns här för henne. I alla fall, denna gången blev det en ytterligare debut för min del; det är första gången som jag gör långt hår. Jag kan säga att jag hade jätte problem med att lista ut hur håret skulle falla över axlarna och eftersom jag förenklat hårdesignen till de färglagda GUGarna så blir det inte riktigt samma grej som med "riktigt" hår. Jag fick till en ganska bra start i alla fall, men en förbättring på hela bilden kommer. Ni får helt enkelt se det här som ett utkast!


I drew this one for my best friend the other day. She's been going through some pretty tough stuff lately, so I just wanted her to know that I will allways be here for her. Anyhow. I had another début this time; this was the first time I drew long hair. I can just tell you that I had a really hard time figuring out how the hair would fall over her shoulders and because I have changed the design of the hair to work with the coloured GUGs it's not really the same as with "real" hair. I still got of to a pretty good start, but an improvement of this one will be in order. You just have to see this as a rough draft!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar