måndag 21 januari 2013

Sporty-Boy

Den här veckans GUG är en liten pojke som spelar boll på skolgården, eller vad man nu själv tycker. Liksom all konst så är det tolkningsbart! I alla fall, den här gången försökte jag mig på den där andra skuggningstekningen som jag berättade om förra veckan och vi kan väl säga att den inte fungerade alls. Eller så behöver jag öva lite mer. Ur mitt misslyckande så reste sig dock något häftigt; allt mitt övermålande om och om igen gav byxorna textur!
Allt jag kan göra nu är att hoppas att ni gillar den trots allt så syns vi nästa vecka med en ny GUG! Kram.




This weeks GUG is a boy playing ball on the school yard, or whatever you might think. As all art my work is there for interpretation. Anyhow, this time I tried out that shadowing technique I talked about last week and lets just say that it didn't work at all. Perhaps I just have to practice more. But from my failure something cool was shown; all my re-painting over and over gave the pants texture! 
All I can do now is to hope that you like it anyway and I'll see you all next week with a fresh new GUG! Hugs.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar